مقاله : بررسي انواع فيلتر ها درعكاسي
فرمت : word
تعداد صفحه : 20 قیمت : مبلغ ۴ هزار تومان
بااستفاده از فيلترها مي توان خلاقيت را در عکسها اعمال نمود و با همراه کردن آن با تجربه و ممارست مي توان به کليد طلائي عکاسي موفق دست يافت. دوربين ديجيتال يک وسيله عالي براي لذت بردن از عکاسي است و فيلترهاي اپتيکي جزئي از اين تجربه زيبا مي باشد.
رنگهاي اصلي كه از تركيب آنها تمام رنگهاي موجود در طبيعت به دست مي آيند عبارتند از : آبي (blue ) سبز (Green ) و قرمز ( Red ) كه به مخفف B,G,R خوانده مي شوند . رنگهاي فرعي كه از تركيب دو به دوي سه رنگ اصلي به دست مي آيند عبارتند از : زرد ( yellow) از تركيب سبز و قرمز حاصل مي شود. ماژنتا (Magenta ) از تركيب آبي و قرمز حاصل مي شود و سايان(Cyan ) از تركيب سبز و آبي حاصل مي شود. رنگ زرد مكمل رنگ آبي است. رنگ سايان مكمل رنگ قرمز است و رنگ و ماژنتا مكمل سبز است.( رنگ مكمل رنگي است. كه از تركيب دو رنگ اصلي ديگر حاصل شده . مثلا وقتي مي گوييم رنگ زرد مكمل آبي است . خود زرد از تركيب دو رنگ اصلي ديگر يعني سبز و قرمز ساخته شده است.)
در دوربين هاي غير ديجيتال يعني دوربينهاي فيلمي عمل چند نوع فيلتر با كاربرد آنها در دوربين ديجيتال متفاوت است.
وقتي كه ما با فيلم حساس به نور يعني نگاتيو سروكار داريم با بحث درجه حرارت رنگي يا كلوين مواجه مي شويم . فيلمهاي رنگي از نظر حساسيت به چهار دسته تقسيم مي شوند :
1- فيلم هاي نور روز يا Daylight كه 5500 درجه كلوين هستند و براي عكاسي در نور روز ساخته شده اند.(Tape D )
2- فيلم photo-flood تنظيم شده براي نور چراغ با 3400 درجه كلوين(Tape A )
3- فيلمهاي Studio-flood با 3200 درجه كلوين براي نور چراغ (Tape B)
4- نوعي ديگر به نام (Tape G )براي كار آماتوري كه بين 3200 تا 5500 درجه كلوين به صورت اتوماتيك بالانس مي شود.
هنگامي كه از فيلم رنگي استفاده مي كنيم بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه حرارت
رنگي فيلم با حرارت رنگي نور موجود برابر باشد در غير اين صورت رنگ ما به هم مي ريزد . به عنوان مثال اگر با فيلم نور روز كه براي 5500 درجه كلوين بالانس شده است در زير نور چراغ هاي معمول كه 3200 درجه كلوين هستند . كار كنيم رنگي كه پس از چاپ عكس مشاهده مي كنيم رنگ زرد (نارنجي ) است كه بر عكس غالب شده . اگر برعكس اين امر اتفاق افتند همه ي رنگهاي ما به سوي آبي مي روند.
نوعي فيلترهاي اصلاح كننده براي اين كار وجود دارند كه اساس كار آنها خنثي سازي است. درمواقعي كه نور موجود ما با نوع فيلم ما يكسان نيست. با اضافه كردن فيلتر رنگ مكمل رنگ ناخواسته را حذف مي كنيم مثلا براي خنثي كردن رنگ زرد حاصل ؛ از فيلتر آبي 80A يا 80B استفاده مي شود. اين سر ي فيلتر ها در عكاسي ديجيتال كاربرد ندارند. زيرا درآنجا تراز سفيدي مطرح مي شود....................
فهرست
كاربرد فيلتر در عكاسي رنگي و سياه
فيلتر رنگي چيست؟
فيلترهاي سياه و سفيد ؟
ضريب جذب نور :
انواع فيلترها :
1-فيلتر جاذب اشعه ماورا بنفش يا UV :
2ـ فيلتر ND :
3- فيلتر پلاريزاسيون :
4- نرم كننده ها DIFFUSION :
5- فيلترهاي ستاره ساز:
6- فيلترهاي تدريجي :
7- فيلترهاي تبديل رنگ نور :
8- فيلترها چند تصويري :
چند تذكر :
فيلترهاي اپتيکی برای دوربين های ديجيتال
فيلترهاي فرا بنفش (UV)، نور روز(SKYLIGHT) و مه (HAZE)
فيلترهاي پولاريزه
فيلترهاي تراکم خنثي (ND)
فيلتر پخش کننده DIFFUSER
فيلتر ستاره اي
لنزهاي نزديک کننده (ماکرو يا کلوزآپ)
فيلترهاي رنگي
سخن آخر
***************************************************************************************
در صورت تمایل
به دریافت فایل فوق در مدت 10 دقیقه ، لطفاً اینجا کلیک
کنید
***************************************************************************************
مشاوره ؛نگارش پایان نامه ؛ مقاله + شبیه سازی
در تمام مقاطع دانشگاهی پذیرفته می شود
در صورت
تمایل می توانید عنوان و جزئیات پروژه خود را در قسمت نظرات این پست
اعلام فرمایید. ضمنا می توانید اطلاعات درخواستی خود را به ایمیل یا تلگرام
نمایید
ایمیل :
com.dr@yahoo.com
درباره :
فتوگرامتری و كاربردهاي آن ,
|