امتیاز منحصر به فرد این وب سایت ، کلیه فایلهای ارسالی هیچگونه آرم یا لینک تبلیغاتی ندارند . سفارشات طی مدت 10 دقیقه به ایمیل ارسال می گردد.همچنین با کمک موتور جستجوی سایت می توانید براحتی به مطالب بیشتری ازسایت دسترسی پیدا نمایید. تربيت معلم و چشم انداز توسعه


منوی اصلی
صفحه اول
آرشيوي مطالب
درباره ي ما
جستجو در مطالب
ارتباط با ما



تاريخ : سه شنبه 16 اردیبهشت 1404

درباره ي سايت

تهیه پیشینه پژوهش :: پیشینه یا سوابق پژوهشی مربوط به مساله تحقیق یکی از عناصر مهم پروپوزالهای پژوهشی و نیز تحقیقات محسوب می‌شود. در این قسمت به چند سوال عمده در این زمینه پاسخ می‌گوییم. چرا باید پیشینه تهیه کنیم؟ جمع‌آوری پیشینه چه اهمیتی دارد؟ همانطور که مي دانيد، پژوهش اساساً به دنبال پاسخ سؤالات یا آزمون فرضیاتی است که در بیان مساله مطرح شده است. از آنجا که ما اولین یا تنها پژوهشگر این کره‌ی خاکی نیستیم!!!، همواره باید احتمال بدهیم که پژوهشگران دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشند که به مساله‌ای عین یا شبیه مساله تحقیق ما پرداخته باشند. مراجعه به تحقیقات، مقالات یا کتابها و حتی مصاحبه‌ها یا سخنرانیهای آنان می‌تواند پیامدهای مثبت متعددی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1- ابعاد جدیدی از مساله تحقیق را بر ما آشکار کند تا به جای تکرار بیهوده‌ی تحقیق دیگران، تحقیق تازه‌ای انجام دهیم. 2- به تدقیق سوالات یا فرضیات تحقیقمان کمک کند. 3- به ظرایف روش شناختی تحقیق درباره موضوع بیشتر آشنا بشویم. 4- خلاصه اینکه ما را در تجربیات محققان قبلی شریک کند و احتمال تکرار خطا در پژوهش را کاهش دهد. اهداف ما نيزگسترش دانش و دستيابي آسان پژوهشگران ، انديشمندان ، دانشجويان و كليه علاقمندان به توسعه دانش به مقالات و پروژه هاي فارسي مي باشد تا در جهت اعتلاي دانش اين مرز و بوم سهيم باشيم

موضوعات سايت
پایان نامه و پروژه های رشته برق
نانو تکنولوژی [12]
AVR میکروکنترلر [20]
PIC میکروکنترلر [9]
پست برق.ترانسفورماتور [37]
الكتروموتورها [17]
منابع تغذیه [5]
پنهان سازی اطلاعات [7]
سنسورها . رله ها [32]
تشخیص خوردگی لوله [1]
P - N پیوند [2]
شبکه هاي حسگر بی سیم [13]
حرکت هواپیما [4]
Matlab شبیه سازی [8]
طراحی و شبیه سازی روبات [14]
كنترل دور موتور [14]
پردازش تصوير [10]
شیرآلات صنعتی [4]
فانکشن ژنراتور [4]
شبکه هاي مخابراتي [17]
لامپها . و برق ساختمان [8]
تاثير صاعقه درخطوط انتقال [2]
فرستنده گيرنده ها .تقویت کننده ها [15]
حفاظت خطوط و باسها در شبكه‌هاي قدرت [12]
شارسنجي نوري [6]
كارت هاي هوشمند [5]
شبكه هاي فيلدباس [8]
طراحي و ساخت امپلي فاير [4]
سيستم هاي كنترل آشوب [1]
خودرو برقي - تشخیص خودرو [2]
اينورتر [2]
كنترل ديجيتال سرعت موتور با كنترلر PID [2]
جبران سازي توان راكتيو با استفاده از بانك خازني [4]
تلويزيون ديجيتال [2]
سيستم هاي فتوولتائيك . پيلهاي سوختي [7]
سي‌دي– رام (CD-ROM) و دي‌وي‌دي– رام (DVD-ROM) [4]
رله هاي حفاظتي شبكه برق [18]
پياده سازي نرم افزاري ADPCM مطابق توصيه G.726 [2]
تشخيص حالات انسان در ويدئو [1]
SACADA [5]
مقالات رشته برق
HV.LV.MV. پست برق [39]
انتخاب کابل برق [15]
LED تکنولوژی [10]
توربین گازی [4]
اسیلوسکوپ [4]
نانو تکنولوژی [10]
شبکه موبایل [9]
امواج ،آنتن،رادار ، ماهواره [75]
توان اکتیو . راکتیو [6]
DCS تکنولوژی [8]
PLC تکنولوژی [12]
ترانسفورماتور . ترانسفورمر [14]
تلفات و کاهش مصرف برق [13]
ژنراتور [6]
انرژی های نو. نیروگاه [25]
شبکه . کنترلی ،ابزاردقیق [58]
قطارهای مغناطیسی [4]
الکتروموتور ها [12]
رکتیفایر ، اینورتر ، باطریها [10]
سنسورها . قطعات الکترونیکی [48]
فیبر نوری [7]
روباتیک [6]
کارت هوشمند [4]
پردازش تصویر [16]
انواع رله ها [5]
ابر رساناها [5]
سیستم هوشمند ساختمان [3]
نویز .اکوستیک [10]
یاتاقانهای مغناطیسی [1]
مدولاسیون [5]
منابع تغذیه [1]
GPRS تکنولوژی [5]
پخش بار [4]
شبکه حسگر بی سیم [15]
پروتکل [5]
عايق ها در صنعت برق [5]
تلويزيون [1]
بهينه سازي انرژي [7]
رله هاي حفاظتي شبكه برق [7]
ترموگرافی یا بازرسی مادون قرمز [3]
گزارش کارآموزی
بانکها ، دفترخانه ها ، شرکتها و ادارات دولتي [27]
شرکت کامپیوتری [17]
تاسیسات [6]
پست برق ،نيروگاه برق ،شركتهاي برق [9]
شركت خودرو سازي و کارخانجات مختلف [7]
پالايشگاه نفت ، ذوب آهن [6]
مركز ICT بيمارستان [4]
پایان نامه و پروژه های رشته کامپیوتر
طراحی سایت [18]
شبکه های کامپیوتری [76]
تشخیص هویت [16]
تحلیل نرم افزار [20]
طراحی و پیاده سازی نرم افزار [17]
اتوماتای یادگیری [7]
مبدل متن به گفتار [6]
ساخت پایگاه دانش [3]
شبکه عصبی [11]
سیستم هوشمندکنترل ترافیک [2]
الگوریتم خوشه بندی فازی [3]
پایگاه پردازش تحلیلی [8]
معماري نر م افزار [5]
درست یابی صوری [2]
تشخيص خطاهاي منطقي در مدارات آسنکرون [2]
مسیریابی در شبکه ها [14]
بانک اطلاعات XML [2]
فشرده سازي فايلها [3]
سيستم عامل هاي موبايل [10]
معماری سازمانی [5]
توسعه نرم افزار براساس خصوصيات پروژه [2]
سيستمهای همروند و واکنشی [2]
آلارمهاي سوييچهاي شبکه [4]
خوشه بندي داده هاي جرياني [2]
كارايي TCP در شبكه هاي سيار [3]
مانیتور کردن .استخراج اطلاعات [2]
روش هاي مختلف الگو گذاري نامريي [1]
سيستم هاي سخت افزاري [6]
تکنیکها ، ابزارها و روشهای Web Data Mining [5]
طراحي هسته يک پردازنده [6]
کارتهاي CRC [3]
مدارهاي سنکرون در معماري [2]
شبيه سازی كامپيوتر [6]
امنيت شبكه‌ [21]
ارزيابي معماري سازماني با استفاده از شبکه هاي پتري رنگي [2]
پایگاه داده [19]
تشخيص امضاء [2]
ارزيابي كارايي پروتكل ها [4]
كنترل كننده ي فازي [2]
كولوني مورچه ها [1]
خطایابی نرم افزار [2]
پياده سازي هسته هاي سخت افزاري براي الگوريتمهاي ملهم از طبيعت [2]
بررسي انواع سيستم هاي امنيتي شبكه با نگاه ويژه به انواع فايروالها [2]
الگوریتم ژنتیک Genetic Algorithm [4]
Ruby On Rails [1]
پروتكلهاي موجود در شبكه هاي فيلدباس [2]
پردازش ابري [3]
بيومتريك Biometric [3]
استخراج قوانين انجمني با استفاده از سيستم ايمني مصنوعي [2]
Access اكسس [4]
گزارش سمينار [8]
بررسي زبان هاي برنامه نويسي [4]
كامپيوترهاي كوانتومي و خصوصيات آنها [2]
هوش مصنوعي [14]
متدلوژي هاي مهندسي نرم افزاروبهبود فرآيند مهندسي نياز [2]
مديريت و عيب يابي شبکه از طريق پروتکل SNMP [2]
بررسي و تحليل موتورهاي جستجو (Search Engine) [2]
بررسي رمزنگاري و امنيت تبادل داده همراه با برنامه رمزنگاري در ++ C [1]
پياده سازي مدلهاي مخفي مارکوف پيوسته همراه با قابليت اعمال مدل زباني، [4]
تشخيص حالات انسان در ويدئو [2]
ویژگیهاي شبكه GSM و بکار گیري آنها در جهت بهینه سازي [3]
ساختارحافظه های کامپیوتری [2]
مقالات رشته کامپیوتر
هوش مصنوعی [9]
برنامه نویسی [12]
شبکه كامپيوتري [90]
سخت افزار کامپیوتر [15]
تحلیل نرم افزار [15]
لینوکس [6]
شبکه عصبی [17]
تشخیص هویت [9]
پرتال انعطاف پذير [4]
الگوریتم هاي ریشه یابی کلمات [3]
پایگاه داده [22]
شبکه های بی سیم Wireless [20]
سیستم عامل [8]
فشره سازي صوت [4]
بهينه‌سازي [2]
DVD – DVD DRIVE – DVD WRITER-CD [4]
فناوري آر اس اس RSS [1]
بررسي فرمت GIF . jpeg [18]
الگوريتم هاي مسير يابي در شبكه [6]
آتاماتای یادگیر [3]
Open GL [2]
پروتكل MPLS [2]
Access اكسس [3]
الگوریتم ژنتیک Genetic Algorithm [4]
جريان سازی ويدئو در اينترنت [4]
ماشين مجازي جاوا Java Virtual Machine ( JVM) [6]
اسپم و فيلتركردن [6]
كاربردهاي كتابخانه الكترونيك [2]
پایان نامه و پروژه های رشته متالوژی و مهندسی خودرو
خوردگی [7]
تشریح و بررسی اجزای فرمان خودرو [7]
مقالات رشته متالوژی و مهندسی خودرو
خوردگی [9]
آلیاژ ها [9]
مبدل‌های کاتاليزوري [4]
هیدرو موتور [9]
پایان نامه و پروژه های رشته مکانیک
طراحی دیگ بخار [8]
شیرآلات صنعتی [6]
لوله کشی [2]
تحلیل روبات [2]
پیش بینی دبی ورودي و سطح آب مخزن سد دز با استفاده از سیستمهاي فازي و شبکه هاي عصبی [3]
فرايند هاي ساخت [4]
روغنهاي صنعتي و اصول روانكاري [1]
نحوه عملكرد وبررسي مجموعه عمليات دمونتاژومونتاژ تعميرات اساسي توربين هاي گازي [0]
بررسي فرآيندهاي جوشكاري [3]
بررسی تجربی و عددی اثرهای پارامترهای مختلف بر توزیع تنش پسماند ناشی از انبساط سرد [4]
معادلات مومنتم (ناویر- استوكس) در جریان سیال غیر قابل تراکم [3]
مقالات رشته مکانیک
پمپ ها [8]
مکانیک خودرو [7]
ضزبه قوچ [2]
توربین گاز [9]
كمپرسورها [10]
کاربرد نرم افزار MATLAB [3]
سیستم های میراگر جرمی تنظیم شده [7]
پایان نامه و پروژه های رشته IT
فن آوری اطلاعات و ارتباطات [18]
داده کاوی [17]
مدیریت پروژه [7]
شبیه سازي و ارزیابی پروتکل مسیریابی آگاه به حرکت [2]
معماري سازماني فناوري اطلاعات [6]
امكان سنجي بكارگيري فناوري RFID در سيستم پاركينگ هوشمند ( IPS) [2]
مسير يابي در شبكه [8]
كارت هاي هوشمند [2]
پردازش ابري [2]
طراحی و پیاده سازی سیستم پشتیبانی برخط برای سیستم آموزش الکترونیکی [2]
انواع روترها [4]
بيومتريك Biometric [6]
شبکه هاي حسگر بيسيم [4]
پردازش تصوير [2]
شبكه هاي عصبي [5]
گزارش سمينار [4]
بررسي رمزنگاري و امنيت تبادل داده همراه با برنامه رمزنگاري در ++ C [3]
بررسي سامانه حمل و نقل هوشمند ITS [2]
شبكه هاي موردي [3]
شبکه هاي عصبی توسط اتوماتاهای يادگير [2]
بررسي مدارك بين المللي فناوري اطلاعات [2]
آموزش الکترونيکی E-learning [4]
مقالات رشته IT
تجارت الکترونیک [10]
فن آوری اطلاعات و ارتباطات [25]
مدیریت پروِژه [2]
امضای دیجیتال [3]
انتقال و جذب تكنولوژي [2]
داده کاوی [17]
شبكه عصبي [8]
مسير يابي شبكه [5]
الگوريتم وبرنامه نويسي ژنتيك [4]
تكنولوژي باند گسترده وبررسي ويژگي‌هاي آنها [3]
ماشين مجازي جاوا Java Virtual Machine ( JVM) [2]
ويژگي‌ها و كاربردهاي كتابخانه الكترونيك [2]
پایان نامه و پروژه های رشته مهندسی پزشکی و مهندسي فتو گرامتري
دروغ سنجی [1]
سيگنالهاي مغزي [4]
طراحي و پياده سازي تقويت كننده ECG [1]
كمي سازي سيگنال مغزي (ERP) در طي فرايند حافظه episodic [2]
نقشه اختلافات در تصاوير برد کوتاه [2]
ساخت دستگاه كنترل كيفيت لامپ اشعه ايكس [2]
تفكيك سيگنالهاي مغزي [2]
‌اصول و تكنيك هاي تصویر برداری در پزشكي ام. آر. آي MRI [4]
مقالات رشته مهندسی پزشکی و مهندسي فتو گرامتري
M.R.I تصويربرداري در پزشكي [4]
ليزر در اسپكتروسكوپي [4]
فتوگرامتري [2]
IR Spectroscopy [2]
پایان نامه و پروژه های رشته عمران و معماري
زلزله [6]
سازه های فولادی و بتني [9]
طراحي سيستم خبره برنامه ريزي پروژه هاي ساختماني [2]
تحلیل و طراحی ساختمان [4]
مجتمع تجاري ، تفريحي [4]
عملکرد وروش هاي بهسازي پلهاي طاقي سنگي [2]
بتن پيشرفته ( بتن سبك ) [2]
كاهش تلفات شبكه آبرساني شهري [2]
تعيين ارتباط بين ميزان تصادفات و احتمال برخورد ترافيكي در شبكه خيابان هاي شهري [2]
معرفي و تحليل نرم افزار [2]
بهسازي لرزه‌اي پل‌هاي موجود [2]
میزان رضایت مندی شهروندان و مسئولین شهر از اجرای طرح کارت پارک [2]
شناسايي و بكارگيري روش هاي مديريت ترافيك در شهرهاي كشور [2]
بررسی اثر دانه بندی و مشخصات مصالح بر مقاومت لغزشی بتن آسفالتی [2]
جهاني شدن و حمل ونقل [2]
بررسی راههای جلوگیری از کاویتاسیون در سرریز سد [2]
مقالات رشته عمران و معماري
زلزله [5]
مكتب شيكاگو [2]
خرابي ومقاوم سازي پل ها [4]
پایان نامه و پروژه های رشته تاسیسات
عایق های صوتی.حرارتی.رطوبتی [4]
آناليز جريان بر روي سرريز اوجي [4]
مقالات تاسیسات
سیستمهای برودتی ،حرارتی [7]
تجهیزات ایستگاه گاز [8]
تاسیسات برقی [5]
لوله كشي گاز [6]
پایان نامه جغرافیا- نقشه برداری-GIS
سامانه اطلاعات جغرافيایی(GIS) و سنجش از دور(RS) و كاربرد آنها در علوم مرتع [2]
مقالات جغرافیا- نقشه برداری-GIS
GIS اطلاعات جغرافیایی [8]
بررسي نقشه برداری در ایران [2]
پایان نامه و پروژه های رشته شیمی
مدلسازي تشكيل هيدرات گازي [5]
فرايند ذوب [8]
کاربرد زئوليت [8]
مقالات رشته شیمی
حذف مواد آلی فرار از گازها [9]
شيرين سازي گاز طبيعي با استفاده از فرايند غشا [7]
بررسي روش های نوین جداسازی [10]
پایان نامه و پروژه های رشته مديريت .علوم اقتصادی
تجارت الكترونيك [6]
مديريت كيفيت [11]
روابط عمومی [2]
بحران های منابع آب و خاک [1]
رتبه بندي مناطق مختلف شهري از لحاظ درجه توسعه يافتگي [2]
بررسي حرکت املاح با استفاده از ردياب برمايد تحت سه مديريت تلفيقي آبياري [2]
بورس اوراق بهادار [10]
تجارت الكترونيك و بازاريابي الكترونيكی [3]
رابطه ميان سرمايه اجتماعي كاركنان و رضايت شغلي آنان [6]
مديريت استراتژيك [6]
بانکداری الکترونیک [3]
بررسی روش هاي طراحي و پياد ه سازي نظام آمارهای ثبتی در كشور [4]
مقالات رشته مديريت .علوم اقتصادی
نظام های آموزشی، نظام انتخابات کشورها [8]
مواد زائد جامد [2]
بورس اوراق بهادار [9]
مدیریت ریسک [3]
جايگاه خوشه هاي صنعتي [2]
مديريت‌ آموزشي‌ [4]
فساد اداري [2]
سيستم هاي اطلاعات مديريت [6]
مزیت رقابتی [2]
نقش 6σ (شش سيگما ) [2]
مدیریت دانش [4]
تاثير تجارت الكترونيك بر اقتصاد [9]
تكنولوژي و فرهنگ [3]
سيستمهاي خبره [2]
بررسي مشكلات، نيازها و راهكارهاي پيشنهادي براي پيشرفت تعاونيهاي رايانه‌اي [4]
رفتار سازماني. تعارض.كنترل . رهبري [5]
خلاصه كتاب [3]
پایان نامه و مقالات رشته ریاضی
الگوريتم کروسکال [2]
موضوعات مدلها و روشها [2]
نقش دست سازه ي ریاضی در تدریس مثلثات [1]
حدس سینگر-ورمر [2]
کاربرد مشتق [1]
مقالات .پایان نامه و پروژه های رشته کشاورزی .زمین شناسی. جغرافیا
بوم شناسی خاک [4]
بررسي ژئومورفولوژيكي مناطق [1]
سدهاي خاكي [1]
سموم و آفات [4]
آفات خرما [2]
پایان نامه های رشته ادبیات و علوم انسانی . علوم اجتماعی . روانشناسي . علوم تربيتي
نقش تلويزيون دررفتار [6]
طلاق ، انسان شناختی ، عوامل نابسامانی خانواده [19]
بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل [6]
رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان [16]
بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان [16]
مديريت منا بع انساني [7]
بررسی انسانشناسانه هویت قومی - جماعتی در یک محله [11]
سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر [10]
بررسي پديده خشونت خانوادگي و قتل [6]
مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی [8]
رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيت‌شناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان [13]
بررسی انسان شناسانه مسئله توسعه با تاکید بر موقعیت گروهی از انجمن های غیر دولتی [7]
بررسي مراکز تجاری در شهر [2]
رابطه پرخاشگري و پيشرفت تحصيلي در بين دانش آموزان مقطع ابتدايي [10]
بررسی نگرش دینی دانشجویان [12]
تربيت معلم و چشم انداز توسعه [6]
مقالات رشته ادبیات و علوم انسانی . علوم اجتماعی . روانشناسي . علوم تربيتي
بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی [6]
شيطان پرستي [2]
پدیده تک سرپرستی در خانواده [4]
شعرا . نويسندگان [1]
روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس [13]
پایان نامه و پروژه ها و مقالات رشته حسابداری
انبارداری [7]
پروژه بررسي صورتهاي مالي [22]
بررسي مراحل حسابداري پيمانكاري [13]
پایان نامه و پروژه ها رشته پزشکی ، پيراپزشكي ، بهداشت
فناوری اطلاعات در پزشکی [4]
واكنش زنجيره اي پليمراز ( pcr ) [3]
تاثیر تداخل بر حافظه بازشناسی [2]
دستگاه كنترل كيفيت لامپ اشعه ايكس [2]
‌اصول و تكنيك هاي تصویر برداری در پزشكي ام. آر. آي MRI [2]
سبك هاي دلبستگي و مقابله اي در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر [3]
بررسي كاربرد سموم و بیماری مالاریا [3]
مقالات رشته پزشکی ، پيراپزشكي ، بهداشت
پزشكي از راه دور [10]
فـنـاوري اطـلاعـات در پـزشـكـي [7]
ارگونومي [7]
آناتومي چشم [2]
آنزيمهاي اسيد لاكتيك باكتريها [6]
بررسي آزبست و جايگزين هاي آن در صنايع مختلف [4]
شبکه های عصبی در هوش مصنوعی [2]
كودكان اوتيسم ( درمان با رويكرد رفتاري ) [1]
پایان نامه و پروژه ها و مقالات رشته هنر
فتوگرامتری و كاربردهاي آن [3]
پایان نامه و مقالات رشته فقه و حقوق
سیاست جنایی ایران در مورد توزیع کنندگان مواد مخدر [4]
بررسی از نظرحقوقی [4]
مقالات ،پایان نامه و پروژه های رشته تربيت بدني.ايمني .امداد و نجات
بررسي ورزش همگاني [1]
عمليات امداد و نجات و جايگاه آن در كشور ما [2]
طرح توجیهی ، اقدام پژوهي ، کسب و کار

مطالب تصادفي
پروژه : بررسی اثر دانه بندی و مشخصات مصالح بر مقاومت لغزشی بتن آسفالتی
مقاله:روش هاي پیش پردازش داده ها و تشخیص الگو
تحقیق مقابله با خوردگی درسازه های بتنی
تحقيق : پیاده سازي یک سیستم عامل بلادرنگ براي میکروکنترلرها
پروژه : بررسي انواع کابلها وروش سوکت زنی در شبکه های کامپيوتری
پروژه بررسی دو نرم افزار مانیتورینگ و مدیریت شبکه
تحقيق متدولوژی : تاثیر تداخل بر حافظه بازشناسی
پایان نامه بررسی سیستم هاي پردازش ابری Cloud computing ( بر اساس جدیدترین تحقیقات تا سال 2010 )
پروژه : برنامه ساخت يك وب سايت شخصي
پروژه : لامپ هاي LED
پروژه روشهای طراحی مبدل های حرارتی (Heat Exchangers)
مقاله : حافظه هاي فلش
مقاله : بررسي اهميت و نقش رياضيات پيوسته و رياضيات گسسته
تحقيق : بررسي پروتكل هاي مسيريابي چند بخشي مبتني بر مش و درخت براي شبكه هاي اقتضايي چند جهشي سيار
پایان نامه ، پروژه ، مقاله
پایان نامه : بررسي و ارزيابي كارايي روشهاي انتها-به-انتهاي TCP در شبكه هاي سيار
تحقیق : بررسی آسیب های اجتماعی، فردی و تحصیلی کودکان تک والد (تحت سرپرستی مادر)
پايان نامه : مدلي مبتني بر نگاشت بيتي و تابع دستور جهت كنترل دسترسي در بانک اطلاعات
مقاله : مدیریت دانش در شرکتهای دیجیتالی
مقاله معرفی وشناخت بازار فرابورس ایالات متحده امریکا
پروژه پردازش صوت و مدلسازي سيگنال
تحقیق بررسی رابطه کارگر و کارفرما از نظر حقوقی
مقاله : بررسي كدينگ صحبت در سيستم موبايل GSM ( با فرمت پاورپوینت )
مقاله : شبکه های عصبی در هوش مصنوعی
پروژه : بررسي الگوریتم های رمزنگاري
تحقیق : Radio Frequency Identification
پایان نامه : کنترل فرکانس و توان در یک ریز شبکه جزیره ای درحضور خازن های ذخیره کننده انرژی
مقاله : بررسي تاثیر یا عدم تاثیر فرکانس رادیویی ( تلفن همراه ) بر انسان
تحقيق : بررسي موتورهای پله ای Stepper Motors
پايان نامه : برنامه ريزي فرايند هاي ساخت
مقاله : تحلیلی بر بهره گیري از فناوري اطلاعات در شهرها
مقاله مراحل ايجاد و گسترش فرهنگ مشتري مداري
تحقيق : مدولاسيون
مقاله روش‌هاي باروري ابرها
پایان نامه : رابطه بین قصّه گویی و رشد اجتماعی و تخیل دانش آموزان دوره دبستان
مقاله : تهیه مدل کسب و کار برای سیستم( MIS )
مقاله : مديريت سيستم هاي مديريت پايگاه داده فعال
مقاله : مقايسه فني مهمترين بانكهاي اطلاعاتي ORACEL) & SQLSERVER )
مقاله : فشره سازي صوت
مقاله : گرید(Grid) ؛ فناوری جدید دنیای شبکه

جستجوی پیشرفته
Google

در اين وبسايت





پیغام مدیر سایت

حل تمرین دروس الکترونیک، مدارهای الکتریکی،کنترل خطی، نانوالکترونیک، فناوری ساخت مدارهای دیجیتال، ریاضیات مهندسی، معادلات دیفرانسیل، و.....

رشته مهندسی برق گرایش های الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، کامپیوتر

کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

از طریق تماس، واتساپ، تلگرام با شماره تلفن09372002091 وهمچنین از طریق دایرکت پیج اینستاگرام project_tehran درخواست خود را ارسال فرمایید 

در سریعترین زمان و با بهترین کیفیت توسط تیم متخصص دکتری انجام می شود

*****************************************************************************

شبیه سازی پروژه و مقاله درتمام سطوح دانشگاهی پذیرفته می شود

*****************************************************************************

*****************************************************************************

مامي توانيم با كمترين هزينه ودر كوتاهترين زمان ممكن در تهيه پروپزال ، پروژه ، مقاله ، پايان نامه ، گزارش كارآموزي ،به شما كمك كنيم. در صورت تمايل عنوان ومشخصات كامل مطلب درخواستي و رشته و مقطع تحصيلي و شماره همراه خود را جهت اعلام نتيجه در قسمت نظرات ثبت کنید .

ضمناْ اگر از نظر وقت عجله دارید به ایمیل یا تلگرام زیر اعلام فرمائید

ایمیل com.dr@yahoo.com ‎ ‎ ‎ ‎‏ ‏

از طریق تلگرام یا واتساپ با این شماره درخواست خود را اعلام فرمایید : 09372002091 ‎ ‎ ‎ ‎‏ ‏



جستجوی فایل ( پیشنهاد می شود جهت دسترسی سریعتر به مطلب مورد نیاز از این جستجو استفاده



جستجوی2 ( پیشنهاد می شود جهت دسترسی سریعتر به مطلب مورد نیاز از این جستجو استفاده شود )
Google


در اين وبسايت





تحقیق : ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش جنسیتی در دانش آموزان سوم راهنمایی مدارس دولتی ‏

 

تحقیق : ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش جنسیتی( بم)‏  در دانش آموزان  سوم راهنمایی مدارس دولتی ‏

 

 

 

اگر چه هویت انسان  تحت تاثیر عوامل گوناگونی مثل نژاد ، ملیت ، مذهب ، شغل و سن است ، اما در اکثر جوامع ‏مهمترین ، مرکزی ترین و تعیین کننده ترین این عوامل ، هویت اجتماعی مردانگی و زنانگی است( نجاریان و ‏خدارحیمی ، سال سوم).                                              

غالب کودکان به هویت جنستی یعنی تصویری روشن ازخود به عنوان مرد یا زن دست می یابند .اما در اغلب ‏فرهنگها تمایز بیولوژیکی و زیستی بین زن و مرد به صورت شبکه ای گسترده ای از باورها و آیین هایی نمایان ‏میشودکه تقریبا تمامی حیطه های فعالیت انسان را زیر نفوذ خود دارد ( ریتا ال .اتکینسون،ریچارد ‏سی.اتکینسون،ادواردای.اسمیت،داریل ج.بم،سوزان نولن-هوکسما ‏ ،ترجمه،براهنی و همکاران،‎ ‎‏1385).                 اکثر ضرب المثلها زنان را هیجانی و دمدمی مزاج به حساب   می آورند،در حالی که مردان را منطقی و قابل اعتماد ‏توصیف میکنند.اعتقاد به هیجانی بودن در واقع یک تصور قالبی است. تصور قالبی یا کلیشه ای یعنی عقیده ثابت و ‏قراردادی درباره یک گروه،اعتقاد به هیجانی بودن زن و منطقی بودن مرد نیز یک تصور قالبی است. تصورات قالبی ‏، انتظارات ما را تعیین می کنند(راتوس ، ترجمه،گنجی،1375 ).  ‏..................

اخیرا بسیاری از روانشناسان عقیده دارند که عقاید سنتی مربوط به مردانگی و زنانگی از نظر اجتماعی  و ‏روانشناختی مخرب هستند زیرا این عقاید در فرایند شناختی  کودکان  مداخله می کنند و ظهور علائق و مهارتهای ‏شغلی  آنها را محدود می سازند و به طور کلی در تعامل  کودکان  با دیگران  دخالت  می کنند.(بیگلر و لیبین، ‏ به ‏نقل از بهروز نژاد، 1383)   ...................                                    

در سال 1950 تفکری نوین شکل گرفت که نقش خنثی را به عنوان ابزاری جهت اعمال مسئولیت به فرزندان پسر ‏و دختر ارائه نمود . براساس این نظریه ، پسر ودختر اساس مسئولیت هایی که خانواده به عهده شان می گذارند . ‏امروزه دیدگاه روانی اجتماعی بارزی در زمینه نقش های جنسیتی حاکم است و دو نوع جهت گیری شخصیتی ‏.............

بم در مقاله ای که در اواسط سال های 1970 انتشار یافت ( 75-1974) یک چهارچوب نظری را طرح ریزی ‏نمود  و شیوه اندازه گیری را توسعه داد که عمیقا مطالعه جنسیت را تحت تاثیر قرار داد.بیش از دو دهه بعد این کار ‏به اضافه همکارهای جدیدش ادامه یافت تا چگونگی اداراک شدن موضوعات جنسیت را تحت تاثیر قرار دهد. ‏بم(1975)خاطر نشان ساخت که تا سال (1970) روان شناسان به همراه عموم مردم به تفکر درباره نرینگی و ‏مادینگی همان دو کرانه ی پایانی از یک پیوستار گرایش داشتند بنابر این هر فرد یا فرد یا ماده بود و هیچ گونه ‏راهی برای این که در حد بالایی هم نر و هم ماده باشد وجود نداشت(هاید، ترجمه،خمسه،1384).‏................

از آنجائیکه د رسال 1974 برای اولین بار پرسشنامه  نقش های چنسیتی به صورت رسمی برای اندازه گیری نقش ‏های جنسیتی عنوان گردید ، ابهامات گوناگونی در زمینه روایی و اعتبار ابزار فوق مطرح شده است و هنوز هم ‏تحقیقات فراوانی برای بررسی میزان روایی و پایایی آن بر پا می شود . بنابراین مساله اصلی تحقیق در چهارچوب ‏ویژگی های روان سنجی پرسشنامه  نقش های جنسیتی بم قرار گرفته است . و می توان اینگونه عنوان کرد که ‏پرسشنامه فوق و هم چنین نقش های جنسیتی از عوامل فرهنگی تاثیر می گیرد و باید آن را در هر زمینه خاص مورد ‏بررسی قرار داد ( لیپا ‏ 1985 به نقل از بیگی، 1380)‏...................

اهداف پژوهش ‏

      تحقیق حاضر یک هدف اصلی و چندین هدف فرعی به شرح زیر دارد :‏

‏1-‏         هدف اصلی : تحت عنوان شناسایی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه نقش ها ی جنسیتی در کودکان ‏معرفی می شود تا از این طریق بتوان ساختارسازی ، اعتباریابی ، رواسازی و هنجارهایابی آزمون فوق را انجام ‏داد .‏..............



درباره : رابطه بین اختلالات روانی و مکانیزمهای دفاعی در دانشجویان , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , مقایسه عزت نفس در زنان بدون رحم با زنان عادی , رابطه عزت نفس، ابراز وجود و متغيرهاي جمعيت‌شناختي با مصرف سيگار در بين دانشجويان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه , بررسی اندیشه های مطهری از دید اجتماعی، فلسفی ، اخلاقی، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی , روانشناسي نوجوان - كاربرد هاي دروس ,

نویسنده : نظرات (2) نظرات


مقاله : نقش مدرسه در اجتماعی کردن نوجوانان‏

 

مقاله : نقش مدرسه در اجتماعی کردن نوجوانان‏

 

 

بعد از خانه، دومين محل فعاليت و رشد و تربيت نوجوان، مدرسه است كه ‏معمولاً ارزش مندترين لحظات و شاداب ترين ساعات يك نوجوان در آن سپرى ‏مى شود.‏ مدرسه، شكل دهنده و سازنده فرداى نسل جديد ما است و همان طور كه ‏خواندن و نوشتن و حساب و هندسه و تاريخ و جغرافى و مهارت هاى لازم را ‏آموزش مى دهد، آداب زندگى و نيازهاى معنوی- اجتماعى زندگى فردا را نيز به ‏نوجوان مى آموزد. در حقيقت، شكل و نوع جامعه فرداى نوجوانان ما ابتدا در ‏خانه و آن گاه در مدرسه ترسيم مى شود.‏ تمام حركات و رفتار و ميزان قدرت افراد در كنترل احساسات و غرايز و هم گامى ‏و همراهى با هم نوعان و برخوردارى از يك زندگى با نشاط و شرافت مندانه و يا ‏خداى ناكرده رفتارهاى ضد اجتماعى و قانون شكنى ها و بى بندوبارى ها، همه ‏در گرو آموزش و تربيت و قالبى است كه خانه و مدرسه براى نوجوانان ترسيم ‏مى كنند.‏  بى دليل نيست كه (ويكتور هوگو) مى گويد: ‏

‏(هر مدرسه اى كه داير مى گردد، درِ زندانى بسته مى شود.)1‏ مدرسه مى تواند در راستاى انجام رسالت خويش يعنى انسان سازى، با برنامه ‏هاى متنوع و سازنده، فراهم كردن تسهيلات ورزشى، هنرى و تفريحى، از ‏بسيارى جرايم و خلاف كارى ها جلوگيرى كند. هم چنان كه اگر به وظيفه خود ‏يعنى تعليم و تربيت عمل نكند و فقط به علم آموزى بپردازد، خسارت آفرين و ‏زيان بار خواهد شد.‏ نوجوان پس از ورود به مدرسه با سه موضوع روبرو است:‏ 1. معلم; 2. كلاس و هم كلاسى; 3. محيط مدرسه.‏ ما در ادامه به تناسب بحث به برخى از وظايف و آداب نوجوان در رابطه با عناوين ‏ياد شده اشاره مى كنيم.‏.........

 



درباره : بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , بررسی نگرش دینی دانشجویان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه ,

نویسنده : نظرات (1) نظرات


پایان نامه بررسي نقش تربيت معلم در ساختار وزارت آموزش و پرورش

 http://img.irna.ir/1390/13900729/30623329/30623329-1794645.jpg

 

پایان نامه : بررسي نقش تربيت معلم در ساختار وزارت آموزش و پرورش

  

ازآنجاكه درآموزش وپرورش،نقش نيروي انساني بسيار بااهميت است ومعلم از مهمترين عوامل موثر در رشد وتوسعه ي كيفي ومحتوايي آموزش وپرورش به شمارمي رود، لذا نبايدمسئله ي گزينش معلم رابه تصادف محول كرد وافرادي به مراكز تربيت معلم راه دادكه فاقد شرايط كافي براي احراز اين حرفه باشند. بدون ترديد اگر در اين زمينه دست به انتخاب اصلح نزنيم وگروهي به عنوان معلمان آينده ي مملكت انتخاب شوند كه هم از حيث استعدادوتوانايي وهم از جهت علاقه ورغبت براي تربيت وكسب تخصص آمادگي كمتري داشته باشند،ديگر نمي توان اميد داشت كه از همان مرحله ي آغازين از نظر دسترسي به كيفيت مطلوب در آموزش وپرورش بادشواريهايي روبه رونشويم.بايد شرط ورود به مراكز تربيت معلم راصرف نظر ازاين كه فرد در كدام دوره ي تحصيلي قصد تدريس دارد،به طور يكسان،داشتن ديپلم متوسطه كامل باسوابق درخشان تحصيلي ودارابودن ساير ويژگيهاي لازم دانست.

بايد در انتخاب معلم،روشي به كاربردكه مبتني برمعيارها وموازيني،از نظر علمي معتبرو از حيث نتيجه قاطع واطمينان بخش باشد تاازآن طريق بتوان همه ي ابعاد وجود متقاضي رامتناسب باهمه ي ضرورتهاي اشتغال دراين حرفه ارزشيابي كرد وسرانجام از تلفيق ويژگي هاي فردي،داوطلبان،شاخصهاي معتبري معين نمود وبرمبناي آن شاخصها،بتوان بهترين وشايسته ترين متقاضيان رابه مراكز تربيت معلم معرفي كرد.

بعداز مرحله ي انتخاب،دومين مرحله ي تامين نيروي انساني،باعنوان«ترببت و آماده سازي معلمان »مطرح مي شود.بي گمان افراد منتخب،هرچندبهترين عناصرگروه متقاضي حرفه ي معلمي باشند،اماهنوزمعلم شايسته و كارآزموده نيستند وبايدباگذراندن دوره هاي تربيتي وتخصصي كه تحت پوشش علمي دانشگاهها وموسسات آموزشي عالي قراردارد،براي قبول مسئوليت در مدرسه آماده شوند.

در اين روزگار اغلب كارشناسان امورتربيتي براين باورند كه رسالت معلم واهميت كارآموزش وپرورش مستلزم آن است كه معلمان،عموما از تخصص حرفه اي وآزمودگي وتحصيلات بيشتروبالاتر برخوردار باشند.آنان براين اعتقادند كه جامعه مجازنيست در مناطق روستايي و شهرهاي كوچك به حدنصاب كمتروخفيف توانمنديهاي معلمان قانع باشند؛زيرااين خود محروميتها ونارساييهاي آموزشي دراين مناطق راتشديدوتمديدمي كند.باقبول اين نقطه نظرمعلمان درهمه ي مناطق كشورمان بايدحد نصاب معين وموردقبول تحصيلات وتخصص بهره مند شوند. اين ديدگاه تربيتي وجود نظام چندمرحله اي تربيت معلم رانفي مي كند واين ضرورت راپيش مي آورد كه همه ي معلمان،اعم ازآنكه در آينده درچند منطقه اي به خدمت گمارده شوند ،ازآزمودگي و خبرگي حرفه اي و تحصيلات بالاتر بهره مند شوند.باپذيرش اين اصل،نخست بايدكارشناسان،الگوي سازماني تربيت معلم رابرمبناي يك برنامه ي واحد بازمان كافي تحصيلي وانتخاب داوطلبان باتحصيلات بالاتر(دارندگان ديپلم متوسطه)با همكاري دانشگاهها طراحي كنند،تابدينسان تحصيلات تخصصي داوطلبان تدريس در مدارس رابه حد نصابي قابل قبول رساند،زيرااجراي برنامه دراز مدت تربيت معلم احتمالا شايستگي واهميت بيشتر حرفه اي را براي كار آموزشي فراهم مي آورد. ناگفته نماند که آماده شدن داوطلبا از یک سو به وجود برنامه های درسی معتبر ومفیدبستگی داردو ازسویی موکول به آن است که اجرای برنامه های تحصیلی درجهتی باشد که ویژگیهای لازم برای اشتغال به کار تربیت وتعلیم رادر انتخاب شدگان فراهم آورد.برای تحقق این منظور،نخست لازم است طول دوره های تحصیلی درمراکز تربیت معلم را برای معلمان دوره ی ابتدایی وراهنمایی، برابر بادوره ی کارشناسی وبرای دبیران مدارس متوسطه ومراکز پیش دانشگاهی ،برابربادوره ی کارشناسی ارشد افزایش داد...........

بررسي سيرتحولات در قلمرو تربيت معلم درايران از آغاز تاسيس دارالفنون به عنوان نخستين مركز تربيت معلم تاكنون نشانگر اين واقعيت است كه گرچه اين نهاد تربيتي دستخوش تغييرات ومورد بازنگري مستمر به ويژه در جهت توسعه كمي قرار گرفته است ليكن به لحاظ فقدان ضمانتهاي قانوني، مالي واجرايي نتوانسته است باايجاد تحول در راهبردها و رويكردهاي سنتي جايگاه پراهميتي در فرايند اصلاحات وتوسعه كيفي ومحتوايي آموزش وپرورش پيداكند لذا بي سبب نيست كه امروزه نظام تربيت معلم در كشورمان به علت ضعف فرهنگ برنامه ريزي علمي ونبود فرايند ارزيابي از نتايج و پيشرفت مراحل اجرايي طرحهاي اصلاحي ،با تنگناها ونارساييهاي بسياري چون كمبود اعتبارات مالي ،نبود اهداف روشن در زمينه گزينش و آماده سازي معلمان و استخدام آنان ، فقدان تشكيلات تازه اي به منظور تحقق بخشيدن به آرمانها و ارزشهاي جديدي كه در راستاي تامين كادر شايسته آموزشي كه بتوانند بابهره گيري از شايستگيهاي حرفه اي خود نقش كليدي رادر فرايند اصلاحات آموزش ايفانمايند ،مواجه است.اگر به طرح هاي توسعه تربيت معلم وتغييرات كمي مربوط به آن طي دودهه اخير، توجه كنيم در مي يابيم كه نظام تربيت معلم براي دوره هاي مختلف در طول سالهاي گذشته ، تفاوت هايي داشته است. به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي وتغيير در دوره هاي تحصيلي مراكز تربيت معلم ،دانشسراهاي مقدماتي وراهنمايي تحصيلي و مركز تربيت مربي ، تعطيل ومراكزتربيت معلم دوساله در رشته هاي مختلف بدون هيچ گونه پشتوانه مطالعات وتحقيقاتي داير گرديد.اين تغيير كه بر اساس سليقه و علايق فردي مديران سطوح بالاي وزارت آموزش وپرورش صورت گرفته است و حجم عظيمي از سرمايه ، كار وتلاش در جهت برنامه ريزي درسي ،تاليف كتابهاي درسي ،ايجاد امكانات و تجهيزات براي اين دوره ها رابه دنبال داشت. پس از گذشت چند سال به دلايل باز شناخته نشده اي ،دانشسراهاي تربيت معلم دوساله وچهار ساله در كنارمراكز دوساله ي تربيت معلم تاسيس شدند. اين دانشسراها پس از مدتي فعاليت بار ديگر به تعطيلي گراييدند. حال اين سووال مطرح مي شود بر اساس چه منطق وبرمبناي كدام يك از يافته هاي تحقيقاتي اين دانشسراها داير شدند ودلايل انحلال آنها چه بوده است ؟هزينه هاي از بين رفته و تلاشهاي انجام شده در اين جريان راچگونه مي توان جبران نمود؟و سرانجام ،نتايج حاصل ازاين تصميمات كه فاقد پشتوانه تحقيقاتي بوده است چه تاثيرات منفي در روند توسعه ي تربيت وآماده سازي معلمان در سطح كشور داشته است؟آيا بااجراي چنين طرحهايي كه بدون توجه به نيازهاي كمي وكيفي كشور در زمينه ي تربيت معلم صورت مي گيرد،اين برنامه ها بخش مهمي از جامعيت وكارايي خود رااز دست نمي دهند ونظام تربيت معلم راباتمام كمبودها ونواقصي كه از گذشته وارث آن است بامشكلات ومعضلات جديدتري روبه رونمي سازد................



درباره : بررسی نگرش دینی دانشجویان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه ,

نویسنده : نظرات (0) نظرات


سمینار مدارس هوشمند Smart school

 

سمینار: مدارس هوشمند Smart school

به نظر می رسد فرهنگ ملی ما به خاطر هجوم اطلاعات غیر قابل کنترل و سرگرمی های گمراه کننده، این عظمت انکارناپذیر را به چشم تهدیدی بر ماهیت خود می انگارد و تنها راه برای تبدیل این تهدید به فرصتی مناسب برای رشد، تاکید بر مساله آموزش است.تربیت نیروهای خلاق، آگاه و توانا رسالت خطیری است که هرگونه غفلت در آن نظام اجتماعی یک ملت را با صدمات جبران ناپذیری مواجه می سازد.همزمان با تغييرات سريع فنون و مهارت ها و ظهور پديده هاي نوين در فناوري اطلاعات و تأثير آنها بر شيوه ها و روش هاي زيستن، فرايند آموزش نيز که يکي از ارکان اساسي و بنيادين جوامع است متحول و دگرگون شده است.در عصر سقراط آموزش به روش استاد و شاگردي بود. مهارت ها و فنون تنوع چنداني نداشت و روش هاي گوناگون آموزش ناشناخته بودند. در روش شاگرد و استادي ابزار خاصي براي ارزيابي فراگير وجود نداشت و آموزش کاملاً به شرايط فراگير، استاد و محيط بستگي داشت. منطق ارسطويي، مکاشفه و ديالکتيک سقراطي مبناي مباحث بيشتر مدارس بود.پس از اين دوران،آموزش به روش هاي معمول و متداول کنوني و با تدريس آموزگار در مکاني مشخص و با حضور بيش از يک يا دو شاگرد شکل گرفت.

آموزشگاه هوشمند گامی اساسی است در راستای آموزش صحیح و موثر برای بهره گیری برنامه ریزی شده از دانش و تکنولوژی که با آموختن روشهای هدفمند اندیشیدن و هدفمند زندگی کردن به سرمایه های حقیقی اجتماع آنها را برای زندگی موفق در رقابت بزرگ جهانی آماده می سازد.چنین آموزشی با اتکا بر امکانات آموزشی الکترونیک و آزمایشگاههای مجازی و کمرنگ کردن تاثیر تقسیم ناعادلانه امکانات مالی، سعی دارد فاصله طبقاتی و تاثیر فقر بر کیفیت یادگیری را به حداقل برساند. اکنون در آغاز این رسالت عظیم، این همت تمام دست اندر کاران تعلیم و تربیت است که  در سایه الطاف بی کران الهی این پتانسیلهای ازرشمند منطقه ، را در راستای اهداف تعلیم و تربیت با استفاده از دانش روز و قدرت فناوری به پیش ببریم

آموزش رايج در مدارس کشور، يک آموزش سنتي و يا به عبارت ديگر آموزش فقط شنيداري مي باشد. حداکثر اقدام تصويري در خصوص موضوعات مورد آموزش، نصب بعضي پوسترهاي رنگي بر روي تخته سياه کلاس مي باشد. در روش ديداري- شنيداري سعي مي شود آموزش به کمک فيلم ، انيميشن، نماهنگ و ... ارائه گردد. در اين روش ماندگاري مطلب قريب به 20 سال مي باشد در حالي که ماندگاري مطلب در روش شنيداري حداکثر 6 ماه است. در ضمن در روش ديداري- شنيداري مطالب علمي در محيطي جذابتر و در مدت زمان کمتر قابل انتقال است در مدارس معمولي، طرح درس معلم شامل مجموعه اي از دستورالعمل ها، برنامه هاي درسي، سؤالات تمرينات اضافه، امتحانات کلاس و ... مي شود.

 

درباره ي تأثير فناوري اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشي (و به طور خاص مدارس) دو رويكرد متفاوت وجود دارد. برخي معتقدند، اثر فناوري هاي جديد تدريجي است و صرفاً انتقال برنامه ي درسي سنتي را كارآمدتر مي سازد و در واقع، دسترسي به اطلاعات سريع تر مي شود. رويكردي ديگر معتقد است ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات به مدرسه ها، هدف ها و ابزارهاي تعليم و تربيت را به طور اساسي تغيير مي دهد. از اين ديدگاه فناوري اطلاعات بر مرزهاي ساختاري نظام آموزش سنتي فايق مي آيد.

 

با اين كه موارد بالا از دستاوردهاي استفاده از فناوري اطلاعات است، با اين حال ساده لوحانه است اگر تصوركنيم ورود فناوري اطلاعات (در جلوه هاي متفاوت آن : اينترنت ، رايانه ، چند رسانه اي و ... ) به تنهايي باعث انقلاب آموزشي شود. اگر فرهنگ ياد دهي – يادگيري در نظام آموزشي تحول نپذيرد ، ورود فناوري هاي اطلاعاتي نه تنها تحولي ايجاد نخواهد كرد ، بلكه به تقويت سنت هاي محافظه كارانه ي آموزشي منجر خواهد شد. لذا تغيير در مدرسه سنتي به سوي مدرسه هوشمند نيازمند تغيير در نظام آموزش و پرورش كشور مي باشد و هيچگاه راه اندازي مدارس هوشمند ميسر نخواهد شد مگر ساختار نظام آموزش و پرورش تغيير يابد .

همچنین  نيازهاي روزافزون مردم به آموزش، عدم دسترسي آن‌ها به مراكز آموزشي، كمبود امكانات اقتصادي، كمبود آموزشگران مجرب، و هزينه‌هاي زيادي كه صرف آموزش مي‌شود، متخصصان را بر آن داشت كه با كمك فناوري‌هاي اطلاعات، روش‌هاي جديدي براي آموزش ابداع نمايند كه هم اقتصادي و باكيفيت باشند و هم بتوان با استفاده از آن، به طور همزمان جمعيت كثيري از فراگيران را تحت آموزش قرار داد.امروزه مفهوم سواد، ديگر «توان خواندن و نوشتن» نيست.به قول آلوين تافلر1 در قرن بيست و يكم، بي سوادان آن‌هايي نيستند كه نمي‌توانند بخوانند يا بنويسند، بلكه كساني هستند كه نمي‌توانند ياد بگيرند و بازآموزي كنند.تحولات سريع فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه‌ اخير، جهان را با يك بي سوادي -به تعبير جديد- و نياز همه‌گير به بازآموزي و يادگيري مواجه ساخته است. اقدام به صدور گواهينامه‌ بين‌المللي كاربري رايانه يكي از اقدامات جهاني در زمينه‌ بازآموزي است. روش‌هاي سنتي آموزش، ديگر پاسخگوي اين حجم عظيم تقاضا براي آموزش نيست.............



درباره : نقش تلويزيون دررفتار , بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه ,

نویسنده : نظرات (0) نظرات


پايان نامه بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

 

پايان نامه : بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

مطالعه موردي : مدرسه ایران

 

از جمله نهادهای آموزش و پرورش نهاد امور تربیتی است که برای مقابله با فرهنگ بیگانه و پیدا کردن ضمیر دانش آموزان فعالیتهای دامنه داری دارد را در مدارس به عهده داشته است. یکی از فعالیتهای این نهاد تشکیل فعالیتهای فوق برنامه و کلاس پرورشی در مدارس راهنمایی می باشد. برنامه و محتوای کلاسهای پرورشی و فعالتهای فوق برنامه از یک سو ایجاد زمینه¬های رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را وجهه ی همت قرارمی دهند و تلاش می کنند شرایط مناسب و مطلوب در چهارچوب فضای کلاس و مدرسه برای آنان فراهم آورد و از سویی دیگر سازماندهی اصولی¬تر فعالیتهای پرورشی در مدارس ونیز ایجادتسهیل درفعالیتهای مربیان تربیتی رادرصدد برنامه های خود قرارداده است

و همین طور کلام پرمغز و عمیقتر از امیرالمؤمنین علی(ع) که می فرماید:

«کودکان خود را برای زمانی به غیر از روزگار خویش پرورش دهید، زیرا آنان در روزگاری که با دوران شما متفاوت است به دنیا آمده اند.(www.lege.ir1education.html)

در محیط مدرسه دانش آموزان در صدد رفع نیازهای فکری و عاطفی خود برمی آیند مدرسه با ایجاد برنامه های فرهنگی و فوق برنامه آنها را به سوی مسیری صحیح که با این نیازها هم خوانی داشته باشد سوق می دهند و خواهان شکوفاشدن هر چه بیشتر استعدادهای نهفته در وجود این دانش آموزان است. از این سری فعالیتهای فوق برنامه آنها را در جهت بهبود وضعیت فکری و پرورشی در بعد اخلاقی یاری می رساند.

دانش آموزان با انجام این نوع برنامه ها در کنار تعالیم دانش، پیوندی عمیق بین مدرسه و خود ایجاد می¬کند و چون این برنامه از برنامه ی مدرسه جداست انتخاب آنها بر حسب علایق و نیازهای دانش آموزان طراحی می شود. در نتیجه دانش آموزان کشش و جاذبه ی بیشتری برای آنها دارند و با علاقه ی بیشتری به این نوع برنامه ها جذب می شوند.

دانش آموزان دوران راهنمایی که تازه وارد مرحله ی سرنوشت ساز نوجوانی شده اند بیشتر در معرض خطر نفوذ فرهنگ بیگانه و ابتلا شدن به آن هستند.

در نتیجه دراین برهه از زمان بیشتر از همیشه وجود برنامه ی پرورشی و تربیتی که بتواند آنها را با فرهنگ های اصیل اسلامی آشنا سازد احساس می¬شود.

بنابراین مربیان پرورشی می بایستی با ایجاد یک جو دوستانه و غیر رسمی و با به وجود آوردن برنامه¬های متنوع فرهنگی و تربیتی دانش آموزان را در بعد پرورشی خلاق و مبتکر بار بیارند.

آموزش و پرورش هر كشوري بر اساس نيازها، آرمانها و فرهنگ آن كشور، دوره ها و مراحلي را طراحي و با تعيين محتوا و فعاليتهاي ويژه اي تلاش مي كنند به اهداف خويش نائل گردد.

نظام آموزش و پرورش كشور ما نيز به لحاظ كلي از اين قاعده مستثني نيست.

موضوع تحقیق: این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه های پرورشی بر روی دانش¬آموزان مدرسه راهنمایی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

اهداف تحقیق: هدف اصلی تحقیق: دستیابی به میزان کارایی و اثربخشی برنامه های پرورشی بر روی دانش آموزان دوران راهنمایی میباشد.

اهداف جزئی نیز شامل:

1.         بررسی میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای پرورشی

2.         موفقیت های به دست آمده در مسابقات فرهنگی-هنری مثبل:شعر، داستان، احکام، صنایع دستی، نقاشی و...

3.         میزان تأثیر فعالیتهای فوق برنامه بر درونی کردن ارزشهای اسلامی

4.         تأثیر فعالیتهای فوق برنامه در پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان

5.         ارزیابی کیفیت مسابقات نشریه دیواری، شعر و قصه بر روی دانش آموزان است.



درباره : بررسي نقش تشويق در تعليم و تربيت دانش آموزان , تربيت معلم و چشم انداز توسعه ,

نویسنده : نظرات (0) نظرات


پايان نامه : بررسي چالش هاي مراكز تربيت معلم و تربيت معلم و چشم انداز توسعه

 

پايان نامه : بررسي چالش هاي مراكز تربيت معلم و تربيت معلم و چشم انداز توسعه

 

 

 

در دهه قرن هجدهم ، در آلمان گردهمايي هائي براي آماده كردن معلمين براي تدريس پايه ريزي شد . اما اولين مركز تربيت معلم رسمي در اوائل قرن هجدهم در فرانسه توسط كشيشي كاتوليك به نام (بابتيست دو لا سال) تأسيس شد . لاسال در سال 1700 كار خود را با تربيت بچه هاي خانواده هاي فقير و متوسط جامعه آغاز كرد . اما به زودي دريافت كه به غير از معلمين ديني جامعه نيازمند وجود معلمين برمبناي علم علمي و عملي است . او سعي كرد كه از آراء فلاسفه يونان باستان و آموزش و پرورش اسلامي سود جويد . ازنظر او صرفاً آموزش روحاني براي تربيت معلمين كافي شود و عاقبت پس از مطالعات و تحقيقات بسيار در سال 1725 اولين دانشكده تربيت معلم را بنياد نهاد .  براي تدريس ، معلم دركنار داشتن علم و آگاهي ازكاركرد مغز و بدن انسان ، و همچنين بايد از اصول وروش هاي تدريس آگاه باشد .  در واقع در تأسيس مراكز تربيت معلم از آغاز تاكنون اين هنجار حفظ شده است .  اين تفكر به سرعت همه گير شد . به تبع آن سيستمي پايه ريزي شد كه شرايطي براي معلمين فراهم مي شد كه به طور مستمر در كلاس هاي ضمن خدمت از علوم و فنون جديد آگاهي يافته و درعين حال از تجربيات يكديگر استفاده كنند .

  فرانسه در جريان انقلاب پس از تلاشي ناموفق براي الگو برداري از نمونه آلماني بعداً در نتيجه تلاش هاي ناپلئون در ربع دوم قرن نوزدهم موفق به تأسيس سيستم آموزشي يكنواختي براي تربيت معلم شد . در بريتانيا و آمريكا سيستمي براي تربيت معلم وجود نداشت اما شكلي از تعليم آداب اخلاقي كه توسط ملكه اليزابت اول ارائه شده بود . به عنوان تربيت معلم استفاده مي شد . در همان زمان يعني در ربع اول قرن نوزدهم روشي توسطloseph Lancaster و  Andrew Bell  ابداع شد كه به روش لانكاستريان معروف شده بود . در اين روش ، شاگردي كه ارشدتر از بقيه است تحت نظر معلم به آموزش شاگردان پائين تر از خود مي پرداخت . اما در ربع سوم قرن نوزدهم ، علاقه به تقليد از مدل آلماني تربيت معلم در انگلستان گسترش يافت و فردي به نام David Stowe دانشكده اي به نام Glasgow Normal Seminary مدرسه عالي Masschussets Normal Schools براي تربيت دبيران را در آمريكا بنياد نهاد . پس از آن سيستم تربيت معلم به مستعمرات انگلستان هم كشانده هم كشانده شد و در همان زمان كليساها به عنوان مؤسسات داوطلب كالج هاي تربيت معلم را در اقصي نقاط جهان راه انداختند .

بي شك آينده هر جامعه اي به كيفيت و كارآيي آموزش و پرورش آن كشور بستگي دارد . از اين رو هر چه كارآيي و بهره دهي برنامه هاي آموزشي مؤثرتر و مفيدتر باشد جامعه فردا سلامت و سعادت بيشتري خواهد يافت . ولي كارآيي و بهره دهي مفيدتر و موثرتر صرفاً به اين معنا نيست كه هدفها و محتواي آموزش و پرورش در قالب جملاتي زيبا و شعار گونه توصيف شود بلكه منظور تلاشهاي هماهنگي است كه به منظور ايجاد يافت مشترك بين هدفها و روشهاي مناسب آموزشي انجام مي گيرد تا مقاصد و نيازهاي پيش بيني شده در عمل تحقق يابند . سوابق تعليم و تربيت در ايران نشان مي دهد كه به علت ساده بودن ارتباط انساني و ناچيز بودن مجموعة ميراث فرهنگي و اجتماعي آموزش و پرورش به وسيلة خانواده ها انجام گرفته است . با توسعه فرهنگ و تمدن در ايران و گسترش دامنة علوم ومهارتهاي بشري ، تراكم جمعيت در شهرها و روستاها و افزايش آن رفته رفته نوعي دخالت آگاهانه در تعليم و تربيت كودكان و نوجوانان صورت گرفت و سالمندان با توجه به اهداف و مقاصد معيني به پرورش خرسالان پرداخته به منظور انجام وظايف آموزش و پرورش بصورت رسمي و براساس ضوابط و مقررات مشخصي به تدريج سازمانهاي متعددي راتأسيس و گسترش دادند . از صدراسلام تاكنون بعد از خانواده مسجد و مكتب و مدرسه از مهمترين سازمانهاي آموزشي بوده اند . تشكيل كلاس خاصي براي تدريس اصول تعليم و به منظور افزايش سطح سواد معلمان در دبيرستان دارالفنون در اول سال 1290 هجري شمسي را اولين اقدامي مي دادند كه در زمينه تربيت معلم صورت گرفته است و اصول تربيت در آن مطرح شده است ........................



درباره : تربيت معلم و چشم انداز توسعه ,

برچسب ها : هدف تحقيق , طرح پژوهش , تجزيه و تحليل آماري , مراكز تربيت معلم ,

نویسنده : نظرات (0) نظرات

آمار کاربران

فراموشی رمز عبور؟


عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

دانلود فونت هاي كاربردي

 


دريافت Download ( Farsi Fonts - Arabic Fonts ) Font

نام فايلاسم فونتاسم فونت
ARABICS.TTF Arabic Style عربيک استايل
ARSHIA.TTF Arshia ارشيا
BADR.TTF Badr بدر
BADRB.TTF Badr Bold بدر بولد
BSEPEHR.TTF Sepehr سپهر
COMPSET.TTF Compset کامپ ست
COMPSETB.TTF Compset Bold کامپ ست بولد
ELHAM.TTF Elham الهام
FANTEZY.TTF Fantezy فانتزي
FARNAZ.TTF Farnaz فرناز
FERDOSI.TTF Ferdosi فردوسي
HOMA.TTF Homa هما
IranNastaliq.ttf Iran Nastaliqايران نستعليق
JADIDB.TTF Jadid Bold جديد بولد
KAMRAN.TTF Kamran کامران
KAMRANB.TTF Kamran Bold کامران بولد
KOODAKB.TTF Koodak Bold کودک بولد
LOTUS.TTF Lotus لوتوس
LOTUSB.TTF Lotus Bold لوتوس بولد
MAJIDSH.TTF Majid shadow مجيد شدو
MITRA.TTF Mitra ميترا
MITRAB.TTF Mitra Bold ميترا بولد
NASIMB.TTF Nasim Bold نسيم بولد
NAZANIN.TTF Nazanin نازنين
NAZANINB.TTF Nazanin Bold نازنين بولد
PERSIAN.TTF Pershian Nimrooz پرشين نيمروز
Persweb.ttf Persian Web پرشين وب
PFONT.TTF Persian Font پرشين فونت
ROYA.TTF Roya رويا
ROYAB.TTF Roya Bold رويا بولد
SEPEHR.TTF Sepehr سپهر
SINAB.TTF Sina Bold سينا بولد
TABASSOM.TTF Tabassom تبسم
TITRB.TTF Titr Bold تيتر بولد
TRAFFIC.TTF Teraffic ترافيک
TRAFFICB.TTF Teraffic Bold ترافيک بولد
YAGUT.TTF Yagut ياقوت
YAGUTB.TTF Yagut Bold ياقوت بولد
ZAR.TTF Zar زر
ZARB.TTF Zar Bold زر بولد



مطالب محبوب
نحوه دریافت
پروژه : بررسي PLC و کاربردهای آن بهمراه تشريح نمونه پروژه هاي انجام شده در صنعت
سیستم های پایگاه داده ی توزیع شده
دانلود رايگان پرسشنامه های مدیریتی
مقاله : بررسی امنيت اطلاعات در شبكه هاي كامپيوتري
گزارش كارآموزي دراداره آموزش و پرورش با فرمت ورد
مقاله : انواع يكسوكننده ها وبررسي عملكرد آنها ( ركتيفاير )
مقاله : عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مقاله : بررسي امنيت در شبكه هاي بي سيم
دانلود رایگان کتاب طراحی مدارهای مجتمع CMOS آنالوگ پرفسور بهزاد رضوی Design of Analog CMOS Integrated Circuits Professor bRazavi
مقاله : بررسي ساختمان چشم انسان (آناتومي چشم)
پروژه:اصول طراحی و استاندارد سیم کشی و برق ساختمان مسکونی
پروژه : طراحي خطوط انتقال برق
مقاله بسيار كامل و جامعي در مورد آشنايي با PLC و مباني آن
ارسال پایان نامه یا مقاله جهت انتشار
گزارش کارآموزی : کار عملی در مدرسه ابتدایی
پايان نامه تکنیک های داده کاوی درسازمانها (Data Mining )
تحقيق : بررسي مشکلات رفتاری دانش آموزان در مدرسه
مقاله : بررسي كاربرد سنسور هاي نوري در زمينه هاي مختلف
مقاله : شبكه هاي ATM
مقاله : شبکه های عصبی در هوش مصنوعی
گزارش كارآموزي : شركت توزيع نيروي برق
تحقيق : بررسي پيامدهاي فرار دختران از منزل
مقاله:روش هاي پیش پردازش داده ها و تشخیص الگو
پايان نامه : پردازش ابري
پروژه : اندازه گیری سرعت موتور DC با تولید موج PWM توسط میکروکنترلر AVR
مقاله : بررسي آنتن BTS
پروژه : انواع سرورها وبررسي امنيت آنها در شبكه
پايان نامه : بررسي انواع آنتن و كاربرد آنها
مقاله روش‌هاي باروري ابرها
تحقيق : بررسي شبكه‌هاي بي‌سيم حسگر با فرمت ورد 138 صفحه
مقاله : بررسي وب کاوی Web Mining
گزارش کارآموزی : بانک ملی ایران
پایان نامه : سيستم هوشمند کنترل ترافيک شهری با استفاده از عامل ها
مقاله : بررسی سیستم تشخیص اثر انگشت
گزارش کارآموزی دفترخانه اسناد رسمی
تحقیق وب معنایی Semantic Web
پروژه: سيستم سرو موتور
عنوان پايان نامه: تشخیص هویت با استفاده ازعنبیه چشم بوسیله شبکه عصبی
مقاله : بررسي روش های نوین جداسازی

خبرنامه
برای اطلاع از آپیدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شوید تا جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال شود


پيوند هاي روانه
» مرکز دریافت فایل های شبیه سازی شده (1473)
» سرگرمي +مطالب جالب+عكس (2194)
» جهت اطلاع از نحوه دريافت مقالات و پايان نامه ها اينجا كليك كنيد (1181)
» كاملترين مرجع تخصصي پايان نامه ، پروژه ، مقاله (2425)

لینک دوستان
» بهترین هتل های تهران
» پیاده سازی و شبیه سازی شبیه سازی مبدل باک ‏‎ DC-DC‏ ‏با نرم افزار متلب ‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی محاسبه تعداد و ظرفیت پانل های خورشیدی و باتری مورد نیاز ‏ و تعیین مدت زمان آن با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی طراحی کنترلر‏‎ PIDبرای یک موتور‏‎ DC‎با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی مبدل ‏DC-DC‏ ایزوله سه فاز با فرکانس بالا با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی شبکه‎ ‎15‎ ‎باس شعاعی برق با استاندارد‏‎ IEEE ‎با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی مدل باتری لیتیوم یون با نرم افزار متلب ‎ matlab
» پیاده سازی مدل پیل سوختی وسیله نقلیه (‏FCV‏) ‏با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی مدل باتری در خودرو های هیبریدی‏(‏HEV‏)‏ با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی LEDبا نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی سیلندر پنوماتیک ‏‏ با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی وایمکس WiMAX 802.16e PHY and MAC (beta)‎‏ با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی اتوماتای سلولی ‏‎با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی پارامترهای قابلیت تنظیم پنل خورشیدی‎ ) ‎پنل‎ PV ‎‏)‏ با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی سیستم ‏PV‏ ( فتوولتائیک ) متصل با ‏MPPT‏ درشبکه مسکونی
» پیاده سازی و شبیه سازی خط انتقال طولانی ‏‎ 500KV, 300KM ‎ با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی خط انتقال کوتاه ‏‎ ‎220KV، ‏‎40KM با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی روش طراحی مدل برای کنترل پرواز هواپیما ( صعود و فرود ) Take Off and Landing با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی مدل چرخ فرود Landing ‏ با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی شبیه سازی سیستم تعلیق تراکتور با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی اینورتر سه فاز تغذیه شده با مبدل بوست Three Phase Inverter fed by a Boost Converter با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی تشخیص اثر انگشت FingerPrint Recognition با نرم افزار متلب‎ matlab
» پیاده سازی و شبیه سازی تشخیص اثرتصاویر کف دست ‎(ROI)‎‏با نرم افزار متلب‎ matlab
» مرکز دریافت فایل های شبیه سازی شده
» سرگرمي +مطالب جالب+عكس
» كاملترين مرجع تخصصي پایان نامه ، پروژه ، مقاله
» انتقال آنلاین وجه کارت به کارت از طریق اینترنت
» Ghaleb Weblog
» موزیک روز
» سفارش قالب
» ارسال لینک

فالنامه

»
فالنامه
براي ديدن فال خود ابتدا نيت کنيد سپس بر روي يکي از دايره هاي موجود کليک کنيدتا فال خود را مشاهده کنيد
















free downlod

طراح قالب

مترجم قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

كاملترين مرجع تخصصي پایان نامه ، پروژه ، مقاله