
پايان نامه : اثرات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر ارزش افزوده بخش حمل و نقل جاده ای در استانهای کشور (مطالعه موردی: بخش حمل مسافر)
فرمت : pdf
تعداد صفحه : 151
قیمت : مبلغ ۱۲ هزار تومان
چکیده
فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از منابع مهم برای افزایش رشد اقتصادی بشمار می آید. فاوا سبب می شود که بنگاه ها از منابع و نهاده های خود به بهترین وجه ممکن استفاده نمایند . همچنانکه، سرمایه گذاری در سرمایه فاوا برای سرمایه گذاری در موجودی سرم ایه بعنوان یک سهم همواره افزایشی به حساب می آید؛ درک این موضوع که چطور این سرمایه گذاری ها می تواند جبران شود نیز مهم تلقی می شود. همچنین، بحث های زیادی صورت گرفته است که به هرحال سرمایه گذاری در فاوا بهبودهایی در ارزش افزوده، بهره وری و کارایی های تجاری به وجود می آورد. در این پایان نامه، اثرات فاوا بر ارزش افزوده بخش حمل و نقل جاد ه ای در استانهای کشور بخصوص در زیربخش حمل مسافر با استفاده از روش داده های تلفیقی نامتوازن و داده های سالهای 1382 و 1385 مطالعه شد . اثرات فاوا بر ارزش افزوده بخش حمل مسافر با دو نوع متغیر که شامل متغیرهای کل (ازجمله مخارج فاوا و سرمایه گذاری کل فاو ا) و متغیرهای تفکیک شده (از جمله سرمایه گذاری سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات ) تحلیل شده است.
. نتایج نشان دادند که سرمایه گذاری غیرفاوا، سرمایه انسانی، نرخ رشد جمعیت، سرمایه گذاری فاوا ، مخارج فاوا، سرمایه گذاری سخت افزار و نرم افزار تأثیر مثبت و معنادار بر ارزش افزوده بخش حمل مسافر دارند . سرمایه گذاری غیرفاوا نقش غالب بر ارزش افزوده بخش حمل مسافر در استانهای کشور دارد. کشش تولیدی سرمایه گذاری غیرفاوا در فاصله 7/0 – 9/0 است . همچنین، اثرگذاری شاخص های فاوا بر ارزش افزوده نسبتا کم بوده است. کشش تولید نسبت به سرمایه گذاری فاوا 21/0 و نسبت به مخارج فاوا 43/0 بوده است . همچنین، کشش مزبور نسبت به سرمایه گذاری های سخت افزار، نرم افزار و ارتباطات به ترتیب 23/0 و 006/0 و008/0 است . سرمایه انسا نی نیز اثر مثبت و معنادار بر تولید بخش حمل مسافر در استانهای کشور دارد . نرخ رشد جمعیت نیز اثر مثبت و معنادار بر ارزش افزوده بخش مذکور دارد. هم چنین تمامی شاخص های فاوا همراه با سرمایه انسانی به صورت یک شاخص ترکیبی وارد مدلها شده و برآورد شدند. یافته های تمامی این متغیرهای ترکیبی بیانگر این است که ترکیب شاخص های فاوا با سرمایه انسانی اثر بیشتر و مناسبتری را بر ارزش افزوده بخش حمل مسافر دارند.
فهرست :
فصل اول: کلیات تحقیق
-1-1 بیان مسأله
-2-1 سؤال های تحقیق
-3-1 فرضیه های تحقیق
-4-1 اهداف تحقیق
-5-1 جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق
-6-1 اهمیّت و ضرورت تحقیق
-7-1 پیشینه تحقیق
-8-1 روش کار
-1-8-1 نوع روش تحقیق
-2-8-1 روش گردآوری اطلاعات
-3-8-1 ابزار گردآوری اطلاعات
-4-8-1 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
-9-1 فصل بندی تحقیق
فصل دوم: مبانی نظری حمل و نقل و فاوا
-1-2 مقدمه
-2-2 مفهوم و ابعاد حمل و نقل
-1-2-2 مفهوم حمل و نقل
-2-2-2 شیوه های مختلف حمل و نقل
-3-2-2 مقایسه شیوه های مختلف حمل و نقل
-4-2-2 عرضه و تقاضای حمل و نقل
-1-4-2-2 تقاضای حمل مسافر
-3-2 تعریف و ابعاد فاوا
-4-2 اجزای تشکیل دهنده اقتصاد نوین
-1-4-2 فاوا زیرساخت اقتصاد نوین
-2-4-2 فعالان اقتصاد نوین
-3-4-2 کالاهای مجازی
-4-4-2 بازارهای الکترونیکی
-5-2 کاربردهای فاوا در صنعت حمل و نقل
-1-5-2 دستیابی و استفاده از شبکه های فاوا
-1-1-5-2 دستیابی به اینترنت
-2-1-5-2 استفاده از شبکه های کامپیوتری داخلی
-3-1-5-2 موافقت نامه اینترنت صوتی
-2-5-2 مهارت های فاوا، برونسپاری و اعتبارات فاوا
-1-2-5-2 تقاضا برای مهارت های فاوا و توسعه مهارت ها
-2-2-5-2 برونسپاری خدمات و سرمایه گذاری های فاوا
-3-5-2 استانداردها و قابلیت تعمیم کار
-1-3-5-2 انواع استانداردهای الکترونیکی استفاده شده
-2-3-5-2 قابلیت تعمیم کار
-4-5 استفاده نر مافزار منبع باز
-1-4-5-2 مدل منبع باز
-2-4-5-2 گسترش نرم افزار منبع باز
-3-4-5-2 امضای دیجیتالی
-5-5-2 گسترش و کاربردهای فناوری RFID
-1-5-5-2 عوامل تعیین کننده استفادهRFID در صنعت حمل و نقل
-6-5-2 یکپارچگی فرآیند داخلی
-1-6-5-2 استفاده از سیست مهای نرم افزاری برای یکپارچگی فرآیند داخلی
-2-6-5-2 استفاده فاوا برای فرآیندهای تجاری اشتراکی و تعاونی
-3-6-5-2 گسترش صورتحساب الکترونیکی
-4-6-5-2 جانشینی روش های کاغذمحور
-7-5-2 تدارک الکترونیکی و زنجیره عرضه یکپارچه
-1-7-5-2 بازرگانی و تجارت آنلاین
2-7-5-2 زنجیره های عرضه یکپارچه الکترونیکی
-3-7-5-2 پیشرفتهای زنجیره عرضه و حمل و نقل بار شهری
-8-5-2 بهبود خدمات مشتری بوسیله مفاهیم فاوا
-1-8-5-2 شرکتهای دریاف تکننده سفارشات از مشتریان بصورت آنلاین
-2-8-5-2 بلیط فروشی الکترونیکی
-3-8-5-2 یکپارچگی الکترونیکی فرآیندهای بازاریابی
-9-5-2 محرک ها و موانع برای درک تجارت الکترونیکی
-1-9-5-2 محرک های پذیرش تجارت الکترونیکی
-2-9-5-2 موانع برای پذیرش تجارت الکترونیکی
-6-5-2 خلاصه و نتیجه گیری
فصل سوم: مطالعات تجربی فاوا، حمل و نقل و رشد اقتصادی
مقدمه
-1-3 مطالعات انجام شده خارج از کشور در سطح خرد
-2-3 مطالعات انجام شده در خارج از کشور در سطح کلان
-3-3 مطالعات انجام شده در داخل کشور
-4-3 خلاصه و نتیجه گیری
فصل چهارم: بررسی وضعیت بکارگیری فاوا در بخش حمل و نقل جاده ای کشور
مقدمه
-1-4 جایگاه حمل و نقل جاده ای در اقتصاد کشور
-1-1-4 ارزش افزوده زیربخ شهای حمل و نقل
-2-1-4 سرمایه گذاری دولت (اعتبارات عمرانی ملی
-2-4 بررسی وضعیت حمل و نقل مسافر در اقتصاد کشور
-1-2-4 جابجایی مسافر
-2-2-4 سفر وسایل نقلیه حامل مسافر
-3-4 بررسی وضعیت بکارگیری فاوا در بخش حمل و نقل جاده ای (حمل مسافر) در کشور
-1-3-4 مخارج فاوا در بخش حمل مسافر کشور
-2-3-4 سرمایه گذاری های فاوا در بخش حمل مسافر کشور
-4-4 خلاصه و نتایج
فصل پنجم: نتایج تجربی اثرات فاوا بر ارزش افزوده بخش حمل مسافر در استانهای کشور
مقدمه
-1-5 روش شناسی تحقیق
-1-1-5 تصریح مدل
-2-1-5 معرفی متغیرها و منابع داده ها
-3-1-5 روش داد ههای تلفیقی نامتوازن
-1-3-1-5 مدل جزء خطای یکطرفه نامتوازن
-2-3-1-5 مدل اثرات ثابت و آزمونF مقید
-3-3-1-5 مدل اثرات ثابت و آزمون هاسمن
-2-5 برآورد مدل
-3-5 خلاصه و نتیجه گیری
فصل ششم: خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادات
-1-6 خلاصه و نتیجه گیری
-2-6 پیشنهادات
منابع و مأخذ
پیوست
چکیده انگلیسی
***************************************************************************************
در صورت تمایل
به دریافت فایل فوق در مدت 10 دقیقه ، لطفاً اینجا کلیک
کنید
***************************************************************************************
مشاوره ؛نگارش پایان نامه ؛ مقاله + شبیه سازی
در تمام مقاطع دانشگاهی پذیرفته می شود
در صورت
تمایل می توانید عنوان و جزئیات پروژه خود را در قسمت نظرات این پست
اعلام فرمایید. ضمنا می توانید اطلاعات درخواستی خود را به ایمیل یا تلگرام
نمایید
ایمیل :
com.dr@yahoo.com
درباره :
فن آوری اطلاعات و ارتباطات ,
|