
پروژه : آموزش الکترونيکی E-learning
فرمت : word
تعداد صفحه : 123
قیمت : مبلغ ۱۲هزار تومان
چكيده :
با توجه به گسترش اينترنت و همگاني شدن آن فرصتي پديد آورده است كه همگان بتوانند بصورت ارزان و بدون محدوديت زماني و مكاني از اين رسانه استفاده نمايند. يكي از موارد استفاده از اينترنت كه در حال حاضر به سرعت در حال عموميت يافتن است، آموزش مجازي است. با تغيير شرايط فرهنگي و اجتماعي و گسترش امكانات، بسياري از افراد علاقهمند به استفاده از كلاسهاي مجازي ميباشند كه علت آن نيز شرايط مناسب چنين كلاسهايي در مقابل كلاسهاي سنتي است. برخي از محدوديتهاي كلاسهاي سنتي عبارتند از: هزينههاي زياد، در دسترس نبودن امكانات و معلم براي همه نقاط، محدوديت زماني و مكاني برگزاري كلاس، محدوديت تعداد دانشآموزان استفاده كننده از كلاس. در مقابل كلاسهاي سنتي كلاسهاي مجازي آموزشي وجود دارد كه داراي مزاياي فراواني است كه برخي از آنها به شرح زير است: امكان استفاده از كلاس در هر زمان و هر مكان، امكان برگزاري و تكرار كلاس به تعداد دفعات دلخواه، امكان بهره گيري از كلاس اساتيد مجرب از هر نقطه دنيا. با تغييرات تكنولوژيكي سريع سيستمهاي آموزشي، جهان دچار چالش ميشود و سعي در آماده كردن فرصتهاي آموزشي با صرف كمترين بودجه را دارد. در پايهايترين سطح آن، آموزش از راه دور اتفاق ميافتد. اين برنامهها شانس دومي را براي تحصيلات دانشگاهي بزرگسالان فراهم ميكند. در ضمن، كاركنان استخدامي كه از نظر زماني و مكاني امكان انطباق با مقررات آموزشي سابق را ندارند، ميتوانند با اين سيستم به فراگيري بپردازند. آموزش از راه دور در واقع تازهترين تلاشهاي متخصصان براي پاسخگويي به نيازهاي آموزشي كساني است كه شايستگي استفاده از تحصيلات را دارند ولي تحت فشار موانعي چون وقت، محدوديت مكان، معلوليت جسمي و يا مسؤليتهاي شخصي و حرفهاي -كه دانشآموزان آموزش رايج با آن مواجه نيستند- قرار گرفتهاند.........
يادگيري الکترونيکي و شبکه اي فضاى محصور آموزش سنتي را در معرض سوال و ترديد قرار داده و مفروضات اين فضاى محدود درباره ثبات و پايدارى كلام، متن خطى و معلم در مقام ناقل مقتدر در معرض چالش واقع شده است. براين اساس امكاناتى براى تعليم و تربيت ايجاد شده كه متنوع ترو خودانگيخته تر از جريان غالب تعليم و تربيت معاصر مىباشد و با نظارت شخصي و انتخابي پذيرفته ميشود. فضاي مجازي محيطى مبتني بر كنترل خود فرد ايجاد مىكند .مفاهيم قطعيت خود را از دست مي دهند و شاگردان به نحو فعال در توليد دانش مشاركت مي ورزند. بدينسان فضايى ايجاد مىشود كه فراگيران صرفاً معانى را شرح نمىدهند بلكه فعالانه در خلق معاني مشاركت مىورزندو بر ساختن معني تأكيد مىشود و به جاي دانش رسمي بر كسب مهارت هاي اساسي تاكيد مي گردد.به نظر ميآيد كه در اين نكته اجماع نسبي وجود دارد كه ورود فناوريهاي اطلاعات و ارتباطات و لوازم آن در تعليم و تربيت مهارتهاى يادگيري بلند مدت و مستقل را تشويق ميكند. قابليت فوق متني(Hyper textual) فضاي مجازي مجالي براي ساخت فعالانه دانش توسط فراگيران را فراهم مي سازد. همه اين موارد فرصتهاى بيشترى براى تعليم و تربيت فراگير مدار ايجاد مىكند و تأكيد را از آموزش به يادگيرى منتقل مي کند.تأكيد بر تعليم و تربيتى نيست كه هدفش نيل به هدف هاي خارجي و تحميلي و از پيش تعيين شده سياق تعليم و تربيت مدرن باشد. كلاس ها ديگر در مكان هاي محصور و موقعيت هاي از فيزيكي خاص برگزار نمي شود بلكه هر جا مي تواند كلاس باشد و در هر زمان مي توان به فراگيري دانش پرداخت. در کلاس مجازي تمرکز از معلم در مقام فرد مقتدر برداشته مي شود و به فراگير و علائق او معطوف مي شود...................
learning يا آموزش مجازي به کليه مطالب آموزنده اي که از طريق اينترنت ارائه مي شود گفته مي شود.
E-learning بهترين تعريف براي ارائه آموزش ها و باز آموزيها از طريق اينترنت مي باشد. E-learning مي تواند از طريق يک اينترانت ، اکسترانت (Extra Net) و يا از طريق اينترنت ارائه گردد. در طول يک دوره مدير دوره ( Administrator ) مي تواندوضعيت دانشجو ها را پيگيري کند و يا با استفاده از LMS نسبت به مديريت مطالب درسي اقدام کند و با هزينه بسيار اندکي نسبت به به روزرساني سيستم اقدام کند . اين در حالي است که دانشجو فقط در پشت ميز خود در منزل قرار مي کيرد و هيچ ارتباط مستقيمي با مدير ندارد
فهرست موضوعات :
-
E-learning چيست ؟
-
آموزش الکترونيکی يک نياز يا يک فانتزی
-
انواع مدلهاي آموزش الکترونيکي
-
مزايا و معايب آموزش الکترونيکي در مقايسه با آموزش سنتي
-
مقايسه آموزشهاي سنتي و آموزشهاي الكترونيكي
-
مدلهاي مختلف آموزش الکترونيکی و تاثير آن بر آينده آموزش
-
طراحي و توسعه آموزش الکترونيکي
-
ابزارهای تعامل و رسانه ها
-
سرعت ارتباط و نوع طراحی
-
کنترل و مديريت آموزش الکترونيکی
-
يادگيري چيست؟
-
نقش آموزش
-
مدلهاي آموزش از راه دور و آينده آنها با بررسی بازار فعاليت
-
آموزش از راه دور خصوصي تا دولتي
-
بررسي بازار
-
آمار و ارقام مربوط به اروپا
-
پرداخت شهريهها
-
اثر بخشي هزينه آموزش از راه دور
-
آ يا سيستمهاي آموزشي از راه دور، قادر به حفظ بازار خود هستند؟
-
چالشهايي كه طراحان آموزش از راه دور ظرف سالهاي آتي با آن مواجه خواهند بود
-
رويکردها مهم در آموزش الکترونيکي
-
-
LMS & LCMS
-
.سوالات ازيابي LMS
-
.اساس و عناصر مديريت Learning
-
ارتباطات Communication
-
ساختار Work Station
-
ساختار سرور
-
امنيت و محدوديت فني
-
استاندارد های آموزش الکترونيکی
-
علت نياز به استانداردهای آموزش الکترونيکی
-
آنچه که استانداردهاعملا انجام می دهند
-
استانداردسازي اموزش الکترونيکی
-
استانداردها چگونه شکل می گيرند
-
مدل عملکردي آموزش الکترونيکی
-
منابع
***************************************************************************************
در صورت تمایل
به دریافت فایل فوق در مدت 10 دقیقه ، لطفاً اینجا کلیک
کنید
***************************************************************************************
مشاوره ؛نگارش پایان نامه ؛ مقاله + شبیه سازی
در تمام مقاطع دانشگاهی پذیرفته می شود
در صورت
تمایل می توانید عنوان و جزئیات پروژه خود را در قسمت نظرات این پست
اعلام فرمایید. ضمنا می توانید اطلاعات درخواستی خود را به ایمیل یا تلگرام
نمایید
ایمیل :
com.dr@yahoo.com
درباره :
آموزش الکترونيکی E-learning ,
|