
پروژه : بررسی سیستم های ترمز در خودروها ( با دو فرمت ورد و پاورپوینت )
فرمت : word و power point
تعداد صفحه : 70
قیمت :مبلغ ۹ هزار تومان
توضیحات : این پروژه با دو فرمت ورد در45 صفحه و پاورپوینت در 25 صفحه با مشخصات اعلام شده زیر ارسال می گردد .ارسال جداگانه امکانپذیر نیست
پروژه : بررسی سیستم های ترمز در خودروها
فرمت : word
تعداد صفحه : 45
ترمز ناگهاني و قفل شدن چرخها مهمترين خطري است كه خودرو راتهديد مي نمايد. قفل شدن چرخها از دو جهت براي خودرو خطرناك است. اين وضعيت در بسياري از مواقع فاصله ترمز گيري را افزايش داده و مهمتر از آن كنترل فرمان چرخها نيز از اختيار خارج مي شود خصوصاً در جادههاي خيس و برفي يا يخ زده كه خطر قفل شدن چرخها بيشتر وجود دارد، نياز به سيستمي كه بتواند ترمز چرخها را كنترل كرده و از ليز خوردن چرخها جلوگيري نمايد بيش از پيش احساس ميشود. موارد بيان شده در خودروهايي كه مجهز به سيستم كنترل قفل كننده چرخها (ABS) هستند به وجود نخواهد آمد. زيرا در خودروهاي مجهز به سيستم ABS حتي در صورت بروز ترمزهاي شديد و ناگهاني فرمانپذيري خودرو حفظ شده و به صورت ثابت باقي خواهد ماند.
ترمزهاي معمولي با ايجاد دو نوع مقاومت باعث توقف و يا كاهش سرعت خودرو مي شوند. يكي مقاومت ناشي از اصطحكاك بين صفحات لنت و ديسك( و يا لنت هاي كفشكي و كاسه چرخ) و مقاومت ديگر ناشي از اصطحكاك بين تايرهاي خودرو و سطح جاده مي باشد.
عمل ترمز گيري در صورتي با ثبات و كنترل شده انجام مي شود كه رابطه زير بين مقاومت ايجاد شده توسط سيستم ترمز و مقاومت ايجاد شده توسط تايرها و سطح جاده برقرار باشد.
مقاومت بين سطح جاده و تايرها < مقاومت سيستم ترمز
با اين وصف اگر رابطه ي قبل عكس شود، چرخها قفل شده و خودرو شروع به سر خوردن مي كند
نيروي اصطحكاك بين تايرها و سطح جاده > مقاومت سيستم ترمز
در نتيجه اگر چرخهاي جلوي خودرو قفل شوند ، كنترل فرمان خودرو از دست خارج مي شود، و اگر چرخهاي عقب قفل شوند باعث مي شود كه خودرو روي جاده سر خورده و دور خود بچرخد.
سيستم ABS فشار هيدروليكي را كه به سيلندر چرخ ها وارد مي شود به گونه اي كنترل مي كند كه از قفل شدن چرخها در روي جاده هاي لغزنده و يا هنگام ترمزهاي شديد جلوگيري شود. همچنين پايداري كنترل فرمان خودرو هنگام ترمز گرفتن حفظ شود.
در يك سيستم ترمز معمولي (غير از ABS) اگر عمل ترمز گيري در يك جاده لغزنده صورت گيرد، راننده براي جلوگيري از عدم كنترل خودرو، مي بايست به صورت تلمبه زدن( فشار دادن و رها كردن متناوب پدال ترمز) پدال ترمز را فشار دهد تا خودرو متوقف شود. در خودروهايي كه مجهز به سيستم ABS هستند اين عمل به طوراتوماتيك انجام مي شود با اين تفاوت كه كنترل ترمز در اين حالت بسيار دقيق تر و صحيح تر مي باشد...........
فهرست مطالب
- فصل اول : ترمز ABS
- تاريخچه ABS
- سيستم ABS چه امكاناتي را فراهم مي آورد
- مسافتهاي توقف
- توقف در خط مستقيم
- كنترل فرمان
- سيستم ABS چيست
- احتياط هاي پيشگيرانه در سيستم ترمز ضد قفل ABS
- اصطلاحات مربوط به ABS
- سيستم هاي باز و بسته
- سيستم هاي مجتمع و غير مجتمع
- توضيحاتي در مورد مدارهاي هيدروليكي ترمز
- مدارهاي جلو- عقب مجزا
- مدارهاي قطري مجزا
- كانال هاي ABS
- سيستم هاي يك كاناله
- سيستم هاي سه كاناله
- سيستم هاي چهار كاناله
- سولونوئيد و شيرهاي موجود در ترمز ABS سمند LX
- شيرهاي سولونوئيدي 3 وضعيتي
- شيرهاي سولونوئيدي دو وضعيتي
- اصول كاركرد و عملكرد كلي سيستم ABS در سمند LX
- عملكرد كلي
- كنترل قدرت
- اجزاي سيستم ABS در سمند LX
- سنسورهاي سرعت
- آكومولاتور (واحد كنترل هيدروليك) در خودروي سمند LX
- رابطه ي واحد كنترل هيدروليك با واحد كنترل الكترونيكي در خودروي سمند LX
- ترمزهاي چرخ
- عملكرد واحد هيدروليكي سيستم ABS [HCU]
- ترمز گيري عادي
- فاز تثبيت فشار
- فاز كاهش فشار
- فاز افزايش فشار
- معرفي شيرهاي برقي و اجزاي موجود در كنترل يونيت هيدروليكي سمند LX
- واحد كنترل الكترونيك ECU در سمند LX
- سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز EBU(Electronic Brak-Force Distribution)
- اصول عملكرد سيستم
- فصل دوم : ترمز پنوماتيكي
- مقدمه
- اجزاي مورد نياز جهت توليد هواي فشرده :
- ملاك انتخاب كمپرسور
- تنظيم كمپرسور
- تنظيم از طريق كاهش سرعت
- خنك كردن كمپرسور
- بزرگي مخزن هواي فشرده كمپرسور
- پخش هواي فشرده به سيلندر پيستون ترمز
- آماده كردن هواي فشرده
- رطوبت گيري هواي فشرده
- فيلترهاي هواي ترمز بادي
- شير تنظيم فشار
- مقدار عبور جريان براي واحدهاي مراقبت
- سيلندر پنيوماتيكي
- ساختمان سيلندر و پيستون
- محاسبه نيروهاي سيلندر پيستون
- محاسبه طول كورس پيستون سيلندر پنيوماتيك
- منابع
پروژه : بررسی سیستم های ترمز در خودروها
فرمت : power point
تعداد صفحه : 25
خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستمهای ترمزبا قابلیت بالا و قابل اطمینان میباشند که درعین حال ایمنی فراوان از قابلیت های ترمز بخصوص درسرعت های بالا فراهم می آورند.
نکته های که بسیار حائز اهمیت میباشد این است که در شرایط سخت رانندگی در جاده ها و یا در هنگام بروز ترمزهای ناگهانی و شدید بهترین سیستمهای ترمزی نیز قادر به جلوگیری از واکنش حرکتی راننده یا سرنشینان و یا اعمال نیروی فراوان بر روی پدال ترمز دراین شرایط نمی باشند.
این عوامل باعث می شود که چرخها قفل شوند که به عقیده کارشناسان این رشته در حدود 10 درصد سوانح جادهای و تصادفات در این شرایط به علت قفل شدن چرخها در حین ترمزهای شدید و عدم کنترل خودرو در شرایط لغزش بر روی سطح جاده بوجود می آید.
موارد بیان شده در خودروهایی که دارای سیستم کنترل قفل کننده چرخها ( ABS)میباشند بوجود نخواهد امد.زیرا در سیستمهای مجهز به سیستمهای ABSحتی در صورت بروز ترمزهای شدید و ناگهانی فرمان پذیری خودرو حفظ شده و بصورت ثابت باقی خواهد ماند...........
فهرست
- مقدمه
- اصول طراحی
- ساختار مکانیکی ترمز
- عوامل موثر در ترمز گیری
- اجزای سیستم ترمز
- سیستم ترمز ضد قفلABS
- تاریخچه ترمزABS
- مدار کنترل سیستم ABS
- سیستم GMAو انواع ان
- سیستمهای چهار چرخ متحرکAWD
- نسخه های سیستم ABS
- اجزای سیستم ABS
- نحوه عیب یابی و روشهای رفع عیب در سیستم ABS
- مراحل بازدید عیوب موجود در سیستم ABS
- منابع
***************************************************************************************
در صورت تمایل
به دریافت فایل فوق در مدت 10 دقیقه ، لطفاً اینجا کلیک
کنید
***************************************************************************************
مشاوره ؛نگارش پایان نامه ؛ مقاله + شبیه سازی
در تمام مقاطع دانشگاهی پذیرفته می شود
در صورت
تمایل می توانید عنوان و جزئیات پروژه خود را در قسمت نظرات این پست
اعلام فرمایید. ضمنا می توانید اطلاعات درخواستی خود را به ایمیل یا تلگرام
نمایید
ایمیل :
com.dr@yahoo.com
درباره :
تشریح و بررسی اجزای فرمان خودرو , هیدرو موتور , مکانیک خودرو ,
|